Provozní řád ŠJ
Školní jídelna - výdejna:
vedoucí ŠJ: Marcela Dobišová
telefon: 604748525
e- mail: jidelna@zschabry.cz
vedoucí kuchař/ka: Antonín Kňourek
1) Úvodní ustanovení
Provoz ŠJ se řídí:
- Vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování v platném znění
- Vyhláškou č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizacích zřízených územními samosprávnými celky, v platném znění
- Zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v platném znění
- Vyhláškou č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění
- Vyhláškou č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, v platném znění.
- Základní vyhlášky a předpisy jsou k dispozici u vedoucí školní jídelny a v ředitelně školy.
- Je dodržován HACCP.
- ŠJ zajišťuje stravování žáků a závodní stravování vlastních zaměstnanců školy.
- Závodní stravování nepodléhárežimu placení DPH.
- Za provoz školní jídelny zodpovídá vedoucí školní jídelny, jí je bezprostředně podřízena vedoucí kuchařka.
- Za dodržování hygienických předpisů při výdeji stravy pro strávníky je zodpovědná/ý vedoucí kuchař/ka.
2) Organizace školního stravování
- Školní stravování se řídí výživovými normami stanovenými v příloze č. 1 k vyhlášce č. 107/2005 Sb.
- Školní stravování se řídí rozpětím finančních limitů na nákup potravin stanovených v příloze č. 2 k vyhlášce č. 107/2005 Sb.
- Školní stravování zabezpečuje zařízení školního stravování při nadepsané škole.
- Od 1. 9. 2020 do 30. 6. 2021 bude z důvodu rekonstrukce školní jídelny fungovat pouze výdejna jídla, které bude dováženo ze ZŠ Praha 8, Libčická a z BB Dobré jídlo z Vodochod.
- Jídelníček je sestavován na základě zásad zdravé výživy a dodržování spotřebního koše vybraných potravin, plnění výživových norem musí být zajištěno.
- Jídelní lístek sestavuje vedoucí školní jídelny ZŠ Praha 8, Libčická
- Při podávání oběda mají žáci zajištěný pitný režim.
- Vyvěšení jídelního lístku viz níže.
- ŠJ zajišťuje stravování formou konzumace v prostorách provizorní výdejny
- Do jídlonosičů se jídlo vydává pouze první den nemoci žáka nebo zaměstnance školy.
- Výdej obědů: 11:30 – 14:00 hodin
- Úřední hodiny vedoucí ŠJ: 7:00 – 14:00 hodin
3) Výše stravného
- Výše platby za stravování je pro období školní rok 2020 - 2021 stanovena následovně:
- žáci ve věku 6 – 10 let: 29,- Kč/den
- žáci ve věku 11 – 14 let: 31,- Kč/den
- žáci ve věku 15 a více let: 33,- Kč/den
- Do věkových skupin jsou v souladu s vyhláškou 107/2005 Sb., o školním stravování, v platné znění strávníci zařazování na dobu školního roku, ve kterém dosahují výše uvedeného věku.
4) Placení stravného
- Počítačový program pro zpracování účetní evidence stravovaných žáků vyžaduje předem složenou finanční částku, a to do 25. dne v předcházejícím měsíci, tj. platba nejpozději 25. 8. na měsíc září, 25. 9. na měsíc říjen atd.
- V případě nedodržení termínu úhrady platby na stravu bude strávníkův čip zablokován (strávník nedostane jídlo) a znovu přihlášen, až bude platba uhrazena.
- Strávník má nárok na oběd jen, pokud má na svém kontě obnos, který plně pokryje cenu oběda. V opačném případě nemůže být strávníkovi oběd vydán.
- Placení stravného lze provádět:
- formou trvalého příkazu na účet školní jídelny, číslo účtu 19- 213498359/0800, KS 308, VS je přidělen každému žákovi individuálně, žák je v systému školní jídelny pod tímto VS uložen, platba je zálohová ve výši:
- pro žáky ve věku 7 – 10 let 700,- Kč
- pro žáky ve věku 11 – 14 let 750,- Kč
- pro žáky ve věku 15 a více let 800,- Kč
Poznámka k platbám: Při platbě složenkou (složenku vyzvednout na poště, škola již složenky nevydává), přes internetové bankovnictví, pro platbu trvalým příkazem i pro platbu inkasem jako variabilní symbol uvádějte konkrétní číslo, pod kterým je žák v systému školní jídelny uložen.
Při platbě inkasem dá vedoucí ŠJ rodiči číslo sběrného účtu, rodič sdělí vedoucí ŠJ číslo svého účtu a v bance si vyřídí povolení, že je možno inkasovat danou položku 1x za měsíc přímo školní jídelnou.
5) Přihlášky ke stravování
- Ke školnímu stravování přihlašují žáky rodiče (zákonní zástupci) před zahájením prvního ročníku vyplněním přihlášky ke stravování. Zletilí strávníci se přihlašují sami.
- Oběd č. 1 má strávník přihlášen automaticky.
- Dle vyhlášky č. 107/2005 Sb., v platném znění je žákovi poskytováno školní stravování v době školního vyučování.
- První den nemoci žáka se považuje rovněž za pobyt ve škole a strava je poskytována podle výše uvedených pravidel.
- Školní stravování je zabezpečeno bezstravenkovým systémem s čipy.
- Evidence strávníků včetně finančního vypořádání je vedena v počítačovém programu.
- Strávník si při přihlášení zakoupí u hospodářky školy stravovací čip v hodnotě 150,- Kč.
- Čip slouží k výběru jídla, přihlašování stravy na ovládacím panelu ve školní jídelně a k výdeji oběda u výdejního okénka.
- Pokud strávník čip ztratí, musí tuto skutečnost nahlásit co nejdříve osobně nebo telefonicky u vedoucí školní jídelny. Čip bude zablokován proti případnému zneužití a strávník si musí zakoupit nový rovněž v hodnotě 150,- Kč.
- Při ukončení docházky ke školnímu stravování žák magnetický čip v kanceláři školy vrátí. Zároveň mu bude vrácena uhrazená záloha za čip, a to v případě, že čip nebude poškozený.
- Za poškozený čip se záloha 150,- Kč nevrací.
- Pokud strávník zapomene stravovací čip, je mu ve výjimečných případech vedoucí ŠJ vydán náhradní lístek, který odevzdá přímo u výdejního okénka – nepoškozený.
6) Objednávky obědů
- Oběd má strávník přihlášen automaticky.
- Změna je potřeba nahlásit 2 dny předem do 14 hodin
7) Odhlašování stravy
V případě nepřítomnosti žáka ve škole (nemoc, uvolnění z docházky apod.) je třeba oběd odhlásit dle níže uvedených pokynů.
Oběd se odhlašuje některým z následujících způsobů:
- osobně u vedoucí ŠJ v kanceláři školy
- přes webové rozhraní
- e – mailem na adrese: jidelna@zschabry.cz
- telefonicky na čísle 283 852 235, 604748525
- V případě, že žák není odhlášen ve výše uvedeném termínu, rodiče na příslušný den stravné hradí.
- Oběd pro žáka si mohou v první den nepřítomnosti žáka vyzvednout rodiče do jídlonosiče ve výdejně stravy mezi 11:30 – 14:00 hodin.
- Neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi účtován v plné ceně dle vyhlášky 107/2005 Sb.
o školním stravování v platném znění. Neodebraná strava bude rozdělena mezi ostatní strávníky.
- Není povinností vedoucí školní jídelny ani školy zjišťovat, proč si žák (strávník) oběd neodebral,
a to ani při dlouhodobějším neodebírání přihlášených obědů.
8) Stav účtu
- Pokud vzniknout pochybnosti o vyúčtování, odběrech stravy apod., je možno nahlédnout kdykoliv do konta strávníka, případně z něho pořídit výpis.
9) Vyúčtování stravného
- Trvalé odhlášení strávníka, je třeba oznámit minimálně 48 hodin před ukončením stravování a požádat o zablokování účtu. Zároveň zákonný zástupce doručí vedoucí školní jídelny Odhlášku školního stravování.
- Po zrušení trvalého příkazu k úhradám bude přeplatek na stravě vrácen na účet, ze kterého byly zálohy zasílány.
- Vyúčtování měsíčních záloh na stravné je prováděno jedenkrát ročně po ukončení školního roku.
- Pokud strávník pokračuje ve školní docházce, bude mu částka do výše Kč 800,- ponechána na kontě pro další školní rok, vyšší přeplatky budou vráceny na účet plátce.
- Výběr z konta strávníka během školního roku (pokud vzniknul přeplatek) je možný pouze bankovním převodem, výjimečně osobně zákonným zástupcem žáka po předložení občanského průkazu.
10) Doba prázdnin, případně mimořádného ředitelského volna
- V těchto dnech jídelna až na výjimky nevaří a každý strávník je automaticky odhlášen. O termínech budou zákonní zástupci s předstihem informováni.
11) Jídelní lístek
- Na každý týden je vyvěšen na nástěnkách v ZŠ, a to:
- Jídelní lístek je vyvěšován zároveň na internetových stránkách. Naleznete ho na webových stránkách školy www.zschabry.cz
- ve výdejně
- v šatně v hlavní budově školy
- na objednacím panelu před jídelnou
- ve vitríně u hlavního vchodu do školy
- u vchodu do školní družiny
12) Dotazy, připomínky
Případné dotazy, podněty, připomínky a stížnosti ke stravování můžete podat vedoucí ŠJ a vedení školy.
PROJEKTY |
---|
Šablony |
![]() |
Informační plakát šablony |
Ovoce do škol |
![]() |
Plakát Ovoce do škol |
Obědy pro děti |
![]() |
Plakát Obědy pro děti |
AKTUALITY |
---|
Zrušení dne otevřených dveří |
Vzhledem k prodloužení nouzového stavu a mimořádných opatření Vlády ČR se den otevřených dveří v pátek ... |
Provoz škol od 1. 3. 2021 |
Vážení rodiče,s platností od 1. 3. 2021 do 21. 3. 2021 je zakázána osobní přítomnost všech žáků základních škol ve... |
Nařízení Ministerstva zdravotnictví ČR od 25. 2. 2021 |
S účinností od čtvrtka 25. února 2021 je ve všech vnitřních prostorách školy nařízena ochrana dýchacích cest |
Zápis do 1. tříd a den otevřených dveří |
Zápis k základnímu vzdělávání proběhne v naší škole ve dnech 28. a 29. 4. 2021. Vzhle... |
Šablony III: Základní škola Praha - Dolní Chabry |
![]() |
Projekt s registračním číslem CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_081/0019252 je spolufinancován Evropskou unií. Projekt podporuje škol... |
Výuka od 15. 2. do 28. 2. 2021 |
Vzhledem k prodloužení nouzového stavu probíhá výuka ve škole do 28. 2. 2021 nadále ve stejném režimu jako dosud - viz i... |
Hodnocení na vysvědčení za 1. pololetí školního roku 2020/2021 |
Žáci naší školy budou na vysvědčení hodnoceni v souladu se školním řádem klasifikací.Pedagogická rada za 1. polole... |