Zákonné informace
Informace o škole
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (ve znění pozdějších předpisů)1. Základní škola
Základní škola Praha - Dolní Chabry, příspěvková organizace, byla zřízena MČ Praha - Dolní Chabry jako samostatný právní subjekt k datu 1.7.2002 zřizovací listinou ze dne 28.5.2002.Základní škola poskytuje základní vzdělání a její činnost je vymezena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Škola je v rejstříku škol MŠMT vedena pod IZO 600039846.
Škola je právní subjekt - příspěvková organizace se dvěma příspěvky:
1. Státní příspěvek na mzdy, odvody z mezd, učebnice a učební pomůcky, vzdělávání pracovníků, výuka plavání - poskytuje normativní metodou MHMP.
2. Příspěvek zřizovatele na provoz a vybavení školy.
Údaje o škole:
Název: Základní škola Praha - Dolní Chabry, příspěvková organizace
Sídlo: Spořická 34/400, 184 21 Praha 8 - Dolní Chabry
Telefony:
ředitelna 233 544 562
vedoucí ŠJ: 283 852 235, 604 748 525; email: jidelna@zschabry.cz
hospodářka 233 544 562, 736 754 937
školní družina 731 165 610
email: zschabry@zschabry.cz
www stránky: www.zschabry.cz
IČO: 70970190
DIČ: 008 - 70970190
IZO: 600 039 846
Součásti školy:
základní škola IZO 102 261 385
školní družina IZO 112 700 128
školní klub IZO 150 010 877
školní jídelna IZO 102 461 911
Čísla účtů:
213498359/0800
předčíslí 123 - MHMP
předčíslí 19 - stravné
Zřizovací listina a jmenovací dekret ředitelky školy jsou uloženy v ředitelně a jsou k dispozici kdykoli po telefonické domluvě.
2. Ředitelka školy
Do funkce ředitelky školy byla s účinností od 1.7.2010 na základě výběrového řízení jmenována Mgr. Zdenka Chaloupecká jmenovacím dekretem ze dne 25.5.2010.Ředitelka školy:
a) rozhoduje ve všech záležitostech týkajících se poskytování vzdělávání a školských služeb,
b) odpovídá za to, že škola poskytuje vzdělávání a školské služby v souladu s tímto zákonem
a vzdělávacími programy,
c) odpovídá za odbornou a pedagogickou úroveň vzdělávání a školských služeb,
d) vytváří podmínky pro výkon inspekční činnosti České školní inspekce a přijímá následná opatření,
e) vytváří podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a pro práci školské rady,
f) zajišťuje, aby osoby uvedené v § 21 školského zákona byly včas informovány o průběhu
a výsledcích vzdělávání žáka,
g) zajišťuje spolupráci při uskutečňování programů zjišťování výsledků vzdělávání vyhlášených ministerstvem,
h) odpovídá za zajištění dohledu nad dětmi a nezletilými žáky ve škole,
i) stanovuje organizaci a podmínky provozu školy,
j) odpovídá za použití finančních prostředků státního rozpočtu,
k) předkládá rozbor hospodaření podle závazné osnovy a postupu stanoveného ministerstvem.
Ředitelka školy rozhoduje o:
a) přeřazení žáka nebo studenta do vyššího ročníku a povolení individuálního vzdělávacího plánu,
b) odkladu povinné školní docházky a dodatečném odložení povinné školní docházky,
c) převedení žáka do odpovídajícího ročníku základní školy podle,
d) přijetí k základnímu vzdělávání, přestupu žáka a převedení žáka do jiného vzdělávacího programu, povolení pokračování v základním vzdělávání,
e) opakování ročníku po splnění povinné školní docházky,
f) snížení nebo prominutí úplaty za poskytování vzdělávání a školských služeb,
g) povolení a zrušení individuálního vzdělávání žáka osvobození od povinnosti docházet do školy
h) zařazení do ŠJ, ŠD a ŠK, pokud počet přihlášených dětí přesáhne počet dětí, které lze přijmout
i) zařazení dětí do speciálních základních škol, zvláštních škol a školských zařízení jim sloužících
a do pomocných škol.
Proti těmto rozhodnutím lze podat odvolání do 14 dnů od doručení k MHMP prostřednictvím ředitelky školy. Termín pro vyřízení je 30 dnů od doručení odvolání.
3. Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů
Stížnosti směřující proti postupu ředitele školy nebo školského zařízení při jeho rozhodování ve věcech stanovených v § 165 odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb. a v § 24 odst. 3 zákona č. 109/2002 Sb. budou vyřizovány podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb.4. Pracovníci oprávnění přijímat a vyřizovat stížnosti, podněty a oznámení
Pracovníci oprávněni přijímat a vyřizovat stížnosti, podněty a oznámení v souladus § 175 zákona č. 500/2004 Sb.:
1. Mgr. Zdenka Chaloupecká, ředitelka školy - tel. 233 544 562
V případě její nepřítomnosti:
1. Mgr. Radka Cvejnová, zástupkyně ředitelky školy - tel. 233 544 562
2. Mgr. Petra Brožková, zástupkyně ředitelky školy - tel. 233 544 562
Tito pracovníci jsou zároveň oprávnění poskytovat informace podle čl. 8 odst.2 Pokynu MŠMT pro školské úřady, ČŠI a ředitele škol, předškolních a školských zařízení k zajištění úkolů, vyplývajících ze zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím
5. Postup při vyřizování žádostí o poskytnutí informace:
1. Žádost se podává ústně nebo písemně 2. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo ji žadatel považuje za nedostatečnou, je třeba podat žádost písemně. 3. Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt (škola). 4. Z podání musí být zřejmé, komu je určeno a kdo je činí. Nejsou-li v žádosti tyto údaje,není žádost podáním ve smyslu tohoto zákona a odkládá se. 5. Vedení školy - posoudí obsah žádost a poskytne požadovanou informaci ve lhůtě do 15 dnů od přijetí podání nebo upřesnění žádosti - v případě,že není zřejmé, jaká informace je požadována, vyzve do sedmi dnů od podání žadatele k upřesnění - v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto skutečnost oznámí do 3 dnů žadateli 6. Pokud nebude možno žadateli vyhovět, bude o této skutečnosti vydáno rozhodnutí podle § 15 zákona 106/1999. Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 14 dnů prostřednictvím školy k příslušnému nadřízenému orgánu (§ 16). Informace jsou poskytovány za úhradu nákladů spojených s vyřizováním žádosti dle sazebníku.
Poskytování informací | Poznámka | Kč | |
1. | Kopírování na kopírovacích strojích | A4 jednostranné | 1,50 |
A3 jednostranné | 3,00 | ||
2. | Tisk | A4 černobílé | 3,00 |
A4 barevné | 10,00 | ||
3. | Kopírování na magnetické nosiče | Disketa 3,5” | 20,00 |
CD | 50,00 | ||
4. | Telekomunikační poplatky | Meziměstské | Dle platných tarifů |
5. | Poštovné a jiné poplatky | Dle platných tarifů | |
6. | Nahlížení do spisů a vnitřních dokumentů školy | Bezplatné |
6. Přehled nejdůležitějších předpisů, kterými se ředitel při výkonu své působnosti řídí:
Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v ředitelně kdykoli po telefonické domluvě na č. tel. 233 544 562.Sdělení č.104/1991 FMZV o Úmluvě o právech dítěte
Zákon č.1/1993 Sb., Ústava České republiky
Zákon č.2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod
Zákon č.561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání
(školský zákon)
Zákon 562/2004 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím školského zákona
Zákon 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
Zákon 500/2004 Sb., správní řád
Vyhláška 671/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělání na středních školách
Vyhláška 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy
Zákon č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Vyhláška 16/2005 SB., o organizaci školního roku
Vyhláška 48/2005 Sb. o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění školní docházky
Vyhláška 64/2005 Sb. o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů
Vyhláška 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních
Vyhláška 73/2005 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných
Vyhláška 74/2005 Sb. o zájmovém vzdělávání
Zákon 262/2006 Sb., zákoník práce
- všechny předpisy ve znění pozdějších předpisů
7. Výroční zpráva školy
Výroční zpráva školy za uplynulý školní rok je zveřejněna na webových stránkách školy, uložena v ředitelně a je k dispozici kdykoli po telefonické domluvě.Informace podle zákona č. 23/2017 Sb., o rozpočtové odpovědnosti
Rozpočet na rok 2018 - schválený dne 12. 2. 2018
Střednědobý výhled rozpočtu na roky 2019 a 2020
Návrh rozpočtu na rok 2019 - MHMP
Střednědobý výhled rozpočtu na roky 2020 a 2021
Usnesení Rady MČ o schválení rozpočtu na rok 2020 a střednědobého rozpočtu na roky 2021 a 2022
Střednědobý výhled rozpočtu na rok 2021 a 2022
Střednědobý výhled rozpočtu na rok 2022 a 2023
Střednědobý výhled rozpočtu na rok 2023 a 2024
Střednědobý výhled rozpočtu na rok 2024 a 2025
Návrh rozpočtu na rok 2024 na přímé vzdělávání - PO zřizované HMP
Střednědobý výhled rozpočtu na rok 2025 a 2026
Informace v souladu se směrnicí EU č. 2019/1937
PROJEKTY |
---|
NPO - digitalizujeme školu |
Informační plakát NPO |
NPO - digitalizujeme školu |
Informační plakát NPO |
o2 Chytrá škola |
Informační plakát o2 Chaytrá škola |
NPO - digitalizujeme školu |
Informační plakát NPO |
OP JAK - Šablony I |
Informační plakát OP JAK |
Modernizace jazykových učeben |
Informační plakát modernizace jazykových učeben |
Ovoce do škol |
Plakát Ovoce do škol |
Obědy pro děti |
Plakát Obědy pro děti |
AKTUALITY |
---|
Školní rok 2023/2024 |
Ředitelské volno |
Kontakt na školskou radu |
Vážení rodiče, pokud se budete chtít obrátit s podnětem či dotazem na školskou radu, pište na email: |
Přespolní běh |
Přespolní běh Naši žáci z druhého stupně úspěšně započali sportovní zápolení mezi školami z Pr... |
Agentura AuHa, z.s. |
Agentura AuHa kroužky a tábory, z.s. otevírá kroužky:Basketbal - 1 - 5. třída - ponděl... |
Volné místo - pomocná kuchařka |
Školní jídelna Základní školy Praha - Dolní Chabry přijme pomocnou kuchařku na plný úvazek. Pracovní doba 6.30 – 15.00 h... |
Přihláška do kroužků na školní rok 2024/2025 |
Nabídku kroužků na tento školní rok najdete v přiložené přihlášce. |